پنجشنبه 25 فروردین 1401
باشگاه فوتبال لایپزیش

باشگاه فوتبال لایپزیش

محل احداث : آلمان
سال تاسیس : 2009
RB لایپزیگ با همکاری با تیم دسته پنجم SSV Markranstädt آغاز شد. این مشارکت به این معنی بود که SSV Markranstädt هسته اولیه RB لایپزیگ را به عنوان پایه ای برای جهش آن به فوتبال آلمان فراهم می کرد.
RB لایپزیگ حق بازی برای اوبرلیگا، سه تیم برتر مردان و یک تیم مردان بزرگسال را از SSV Markranstädt به دست آورد. تیم اول با کادر آموزشی و سرمربی آن تینو فوگل، پسر اسطوره سابق فوتبال آلمان شرقی، ابرهارد فوگل، به طور کامل تصاحب شد.
انتقال حق بازی برای اوبرلیگا باید توسط اتحادیه فوتبال شمال شرق آلمان (NOFV) تایید می شد. RB Laipzig حداقل به چهار تیم نوجوانان، از جمله یک تیم A-junior نیاز دارد تا در نهایت حق بازی را به دست آورد. SSV Markranstädt بخش جوانان خود را حفظ کرده بود و RB Laipzig فاقد تیم های نوجوانان بود. بنابراین Red Bull GmbH به FC Sachsen Leipzig نزدیک شد. باشگاه دوباره در مضیقه مالی قرار داشت و دیگر نمی توانست بودجه گروه جوانان خود را تامین کند.
NOFV انتقال حق بازی را در 13 ژوئن 2009 تصویب کرد و RB لایپزیگ یک سال فرصت داشت تا تعداد تیم های خود را تکمیل کند.

 

 باشگاه فوتبال لایپزیش

 

سپس باشگاه چهار تیم جوان را از اف سی زاکسن لایپزیگ خریداری کرد. این خرید توسط اتحادیه فوتبال ساکسونی (SFV) درخواست شد تا از مهاجرت استعدادها جلوگیری شود.
RB Laipzig فصل افتتاحیه خود را در اوبرلیگا در Stadion am Bad در Markranstädt انجام خواهد داد. این استادیوم 5000 صندلی داشت و زمین سنتی SSV Markranstädt بود. با این حال، برنامه ها این بود که تیم اول به سرعت به Zentralstadion بزرگتر منتقل شود.
پس از اینکه برخی از بازی‌های برنامه‌ریزی شده قبلی به دلیل نگرانی‌های ایمنی لغو می‌شدند، RB Laipzig اولین بازی خود را در 10 ژوئیه 2009 انجام داد، یک بازی دوستانه در برابر باشگاه لندسلیگا SV Bannewitz. این مسابقه در استادیوم آم باد در مارکرانشتات برگزار شد و با برتری 5-0 RB Laipzig به پایان رسید. این باشگاه اولین بازی رقابتی خود را در 31 ژوئیه 2009 در اولین دور جام ساکسونی مقابل VfK Blau–Weiß Leipzig انجام داد. پس از تعویض تیم، RB Laipzig به عنوان تیم میزبان بازی کرد و بازی را 5-0 برد. سپس این باشگاه اولین بازی لیگ خود را در یک بازی خارج از خانه مقابل اف سی کارل زایس ینا II در 8 آگوست 2009 انجام داد. بازی با نتیجه 1–1 به پایان رسید.

 

 باشگاه فوتبال لایپزیش

 

در ادامه فصل، RB لایپزیگ اولین شکست خود را در 13 سپتامبر 2009 در بازی مقابل بودیسا باوتزن متحمل شد. علیرغم ناکامی‌های جزئی، باشگاه همچنان موفق شد به عنوان Herbstmeister تاج گذاری شود و پس از نیمه اول فصل 10-2009 در جایگاه اول ایستاد. این تیم در نیم فصل دوم حتی قدرتمندتر بازگشت، با قراردادی با هافبک باتجربه و تیمو روست بازیکن بوندسلیگا از انرژی کوتبوس در ژانویه 2010
این تیم در بیست و پنجمین مسابقه موفق شد در 2009–10 NOFV–Oberliga Süd مقام اول را به دست آورد و بدین ترتیب به منطقه 2010–11 Regionalliga Nord صعود کرد. این تیم فصل را با تفاضل گل 74–17 به پایان رساند و تنها دو شکست را متحمل شد. حق بازی برای Regionalliga توسط DFB در 4 مه 2010 صادر شد. RB Leipzig یک مکان در DFB-Pokal 2010–11 را هدف قرار داد، که با برنده شدن در جام ساکسونی 2009–10 می‌توانست برنده شود. این تیم در جام ساکسونی به مرحله یک چهارم نهایی رسید، اما پس از شکست مقابل FSV Zwickau در 13 نوامبر 2009 حذف شد.

 

ورزشگاه ردبول آرنا

 

ورزشگاه ردبول آرنا
گنجایش : 42959 نفر
Zentralstadion تنها استادیوم در آلمان شرقی سابق بود که میزبان بازی‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۰۶ بود. میزبان چهار بازی گروهی و یک بازی مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات بود. یک سال قبل از آن، یکی از مکان‌های برگزاری جام کنفدراسیون‌های فیفا در سال 2005 نیز بود و میزبان سه مسابقه از این مسابقات، از جمله مسابقه مقام سوم بود. از سال 2005 تا 2007، Zentralstadion میزبان فینال جام لیگ آلمان بود.
اف سی زاکسن لایپزیگ گهگاه از این ورزشگاه به‌عنوان زمین خانگی بین سال‌های 2004 و 2007 استفاده می‌کرد، اما در شروع فصل 09-2008 به خانه سنتی خود یعنی آلفرد-کونزه-اسپورت‌پارک بازگشت.
در ژوئیه 2009، تولید کننده نوشیدنی انرژی زا Red Bull مجوز SSV Markranstädt را در اختیار گرفت و نام تیم را RasenBallsport Leipzig، به اختصار RB Leipzig، تغییر داد. از همان ابتدا، تیم جدید تمایل خود را برای نقل مکان به Zentralstadion بدون مستاجر و تغییر نام آن به "ردبول آرنا" اعلام کرد. حقوق نامگذاری در 25 مارس 2010 اعطا شد و ورزشگاه از اول جولای 2010 برای حداقل یک دوره 10 ساله به این نام نامگذاری خواهد شد. هزینه اجاره استادیوم مطابق با سطح فوتبال RasenBallsport لایپزیگ افزایش خواهد یافت. این تیم متعهد شده است که صندلی ها را ارتقا دهد، تابلوهای تبلیغاتی ویدئویی نصب کند و تغییراتی در جعبه ها و قسمت VIP ایجاد کند.

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone