پنجشنبه 25 فروردین 1401
ریکاردو کاکا - زندیگنامه ریکاردو کاکا

زندیگنامه ریکاردو کاکا

ملیت : برزیل سال تولد: 1982 قد: 1.86 متر شماره پیراهن: 10
پست اصلی : هافبک هجومی تعداد بازی : 461 تعداد بازی ملی : 92
تعداد گل ملی : 29 باشگاه ها : سائوپائولو ، میلان ، رئال مادرید ، اورلاندو سیتی
ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته در شهر گاما در برزیل متولد شد . پدر وی مهندس عمران و مادرش معلم دبستان بود . رودریگو برادر کوچک ریکاردو است که به دیگائو شهرت دارد و او نیز بازیکن فوتبال است . هچنین ادوارد دیلانی نیز بازیکن فوتبال برزیلی پسر عموی وی می باشد . به لطف برادر کوچکترش دیگائو، ریکاردو لقب کاکا را گرفت.
ریکاردو در سن هفت سالگی توسط مدرسه به باشگاه آلفاویل معرفی شد و در همان سالها توسط بزرگان سائوپولو استعداد یابی شد و به پیشنهاد عضویت در سائوپائولو داده شد . او در سن 8 سالگی عضو باشگاه سائوپائولو شده بود و در سن 15 سالگی بطور رسمی قرارداد خود را با این تیم امضا کرد و در سال 2001 اولین بازی رسمی خود را برای تیم بزرگسال این باشگاه به نمایش گذاشت. و در مجموع برای این تیم در 125 بازی 47 گل به ثمر رساند.

 

ریکاردو کاکا - زندیگنامه ریکاردو کاکا

 

در سال 2003 باشگاه آ.ث میلان با پرداخت مبلغی که بعد ها مالک باشگاه آنرا ناچیز شمرد ، کاکا را به عضویت خود درآورد و در کمتر از یک ماه در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت کاکا تا سال 2008 عضو باشگاه آ.ث میلان بود . کاکا آخرین فصل خودش را با میلان با به ثمر رساندن ۱۶ گل، کمک کردن به میلان برای کسب جایگاه سوم در سری آ و کسب رتبه چهارم جایزهٔ بازیکن سال فوتبال جهان، رتبه هشتم توپ طلای اروپا و قرارگیری در ترکیب تیم سال یوفا به پایان رساند.

 

ریکاردو کاکا - زندیگنامه ریکاردو کاکا

 

در سال 2009 کاکا با یک قرار داد 6 ساله به رئال مادرید پیوست . در زمان حضور کاکا در رئال مادرید وی به عنوان بهترین بازیکن روز لیگ قهرمانان لقب گرفت .در سال 2013 کاکا به میلان بازگشت و قرارداد دو ساله بین آنها اجرا شد اما در ژوئن ۲۰۱۴ اعلام شد که کاکا در حال مذاکره با اورلاندو سیتی تا در ژانویه ۲۰۱۵ یعنی زمانی که تیم وارد لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا (MLS) می‌شود به آن‌ها بپیوندد. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۴ کاکا قراردادش را با میلان با توافق طرفین با توجه به این که هنوز یکسال باقی‌مانده بود فسخ کرد. بعد از پیوستن به اورلاندو سیتی کاکا به بازیکنی تبدیل شد که بیشترین دستمزد را در تاریخ MLS دریافت می‌کرد.
چرا کاکا به این زودی بازنشسته شد ؟ او در آگوست 2010 از ناحیه پای چپ آسیب دید این امر در سرعت و بازی او تاثیر گذاشت همین موجب بازنشستگی زود او شد.

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone