ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال آدلاید یونایتد اف سی

باشگاه فوتبال آدلاید یونایتد اف سی

محل احداث : استرالیا
سال تاسیس : 2003
درآگوست 2003 آدلاید سیتی از لیگ ملی فوتبال (NSL) خارج شد و آدلاید را برای اولین بار از زمان آغاز لیگ در سال 1977 بدون حضور NSL باقی گذاشت. آدلاید غربی قبلاً در سال 1999 از NSL خارج شده بود. در پاسخ، آدلاید یونایتد در 12 سپتامبر 2003، با سازنده و توسعه دهنده املاک گوردون پیکارد که بودجه باشگاه جدید را تامین می کرد و باسیل اسکارسلا، مدیر سابق فوتبال استرالیا و فیفا به عنوان رئیس هیئت مدیره ایجاد شد.
در 13 سپتامبر، جان کوسمینا، مدیر سابق بریزبن استرایکرز و نیوکاسل بریکرز، رسماً به عنوان سرمربی معرفی شد و در عرض چند هفته، یک تیم عمدتاً با باقیمانده‌های تیم آدلاید سیتی برای رقابت در فصل افتتاحیه باشگاه‌ها ترکیب شد در 17 اکتبر 2003، آدلاید یونایتد اولین بازی NSL خود را در مقابل بریزبن استرایکرز 1–0 در مقابل جمعیتی بیش از 16000 نفر برد.
آدلاید یونایتد پس از یک فصل تاثیرگذار در خانه و خارج از خانه، از جمله هفت بازی بدون شکست در طول نوامبر و دسامبر 2003، به فینال مقدماتی NSL رسید و به پرث گلوری باخت. NSL در پایان فصل 2003–2004 پس از 28 فصل به پایان رسید و قرمزها فقط در فصل آخر به رقابت پرداختند زیرا هیئت حاکمه اتحادیه فوتبال استرالیا (بعدها فدراسیون فوتبال استرالیا) لیگ را تعطیل کرد تا برای راه اندازی لیگ آماده شود. لیگ A کاملاً حرفه ای تقریباً 12 ماه بعد، در 26 اوت 2005آدلاید یونایتد به عنوان یکی از هشت تیمی که در اولین فصل لیگ A شرکت می کند، اعلام شد و به همراه پرث گلوری و نیوکاسل جتس یکی از تنها سه تیمی هستند که از فصل گذشته لیگ ملی فوتبال جان سالم به در برده اند. یونایتد زودتر از سایر باشگاه‌ها آماده‌سازی را آغاز کرد و دو سوم تیم 20 نفره را قبل از فوریه 2005 اعلام کرده بود.
تمرکز این باشگاه بر بازگرداندن چندین بازیکن متولد آدلاید به استرالیای جنوبی بود، مانند آنجلو کوستانزو، تراویس داد و لوکاس پانتلیس، که قبلاً برای آدلاید سیتی SC در NSL بازی کرده بودند. شنگ کینگ کو از باشگاه چینی شانگهای شنهوا به عنوان امضای باشگاه ها (حکمی که به هر باشگاه اجازه می دهد یک بازیکن خارج از سقف حقوق خود پرداخت کند) در مارس 2005 امضا شد.اورلیو ویدمار قبل از شروع لیگ A اعلام بازنشستگی کرد. او قبل از دور پنجم با مهاجم برزیلی فرناندو، یک "بازیکن سال" سابق در NSL قدیمی جایگزین شد. با نقل مکان به آدلاید، او با مربی سابق جان کوسمینا که او را به تماشاگران استرالیایی در بریزبن استرایکرز معرفی کرد، دوباره متحد شد.

 

باشگاه فوتبال آدلاید یونایتد اف سی

 

مل پاتزوالد، مدیر آدلاید یونایتد، با باشگاه آمریکایی میامی FC ارتباط برقرار کرد، و یک رابطه خواهرخواندگی ایجاد کرد - اولین در نوع خود برای یک باشگاه لیگ A - که آنها چندین بازی دوستانه با آن انجام دادند و منجر به جذب دیگو و سایرین شد. آهنگ. این باشگاه همچنین اسطوره برزیلی روماریو و بهترین بازیکن فیفا 5 بازیکن تمام دوران را برای حضور در 5 بازی میهمان در نوامبر/دسامبر 2006 به خدمت گرفت و تیترهای جهانی را به خود جلب کرد و در معرض دید باشگاه قرار گرفت. قرارداد روماریو منجر به امضای کاسیو شد-AUFC با 4 برزیلی معروف به باشگاه برزیلی انجام شد و در مسیر فوق العاده ای قرار گرفت که بعداً در فصل بعد به فینال لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان فیفا منجر شد که در آن باشگاه به پایان رسید. 5. علاوه بر این، از طریق ارتباطات مل، AUFC یک رابطه باشگاهی خواهر با سوپر باشگاه چینی و قهرمان آسیا در آن زمان - شاندونگ لوننگ - برقرار کرد. رابطه با شاندونگ لوننگ، مشارکت استرالیای جنوبی با استان شاندونگ را افزایش داد و به فرصت‌های تجاری برای کسب‌وکارها و دانشگاه‌ها (از طریق مشارکت با Education SA) در SA منجر شد. یکی از مزایای مهم برای باشگاه دعوت سالانه تیم جوانان آدلاید یونایتد به جام معتبر ویفانگ بود.

آدلاید یونایتد با ادامه فرم خوب خود از فصل آخر NSL، به عنوان برتر در فصل افتتاحیه هیوندای A-League به پایان رسید. قرمزها در ست‌های متوالی از رقابت‌های فینال خارج شدند و در نیمه نهایی دو بازی به سیدنی اف سی باختند و سپس در فینال مقدماتی در هیندمارش، سنترال کوست مارینرز 1–0.آدلاید یونایتد فصل را به خوبی با قهرمانی در جام پیش فصل A-League آغاز کرد و در پایان وقت‌های اضافه 1-1 در ضربات پنالتی، قهرمان فعلی سنترال کوست مارینرز را 5–4 شکست داد. در فصل برتر، قرمزها تا ملبورن ویکتوری به مقام دوم رسیدند. پس از یک کمپین موفق در فینال، قرمزها پس از پیروزی 4-3 در ضربات پنالتی (1-1 AET) مقابل نیوکاسل جتس، به فینال بزرگ 07-2006 صعود کردند. آدلاید یونایتد در فینال بزرگ در 18 فوریه 2007 با ملبورن ویکتوری در Telstra Dome بازی کرد که 6-0 شکست خورد. مربی جان کوسمینا هفته بعد نه تنها به دلیل فاجعه بزرگ نهایی بلکه به دلیل سوء استفاده از خبرنگاران کانال 2 کانال 10 اخراج شد.در فصل 2006–2007 روماریو، ملی پوش برزیلی نیز برای حضور در چهار بازی میهمان به باشگاه پیوست.
آدلاید یونایتد به همراه سیدنی اف سی به عنوان اولین نماینده استرالیایی انتخاب شد که در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2007 بازی کرد. آنها جایگاه آسیایی خود را به عنوان قهرمان لیگ A دریافت کردند. آدلاید در گروه G با قهرمان چین شاندونگ لوننگ تایشان، قهرمان کره سئونگنام ایلهوا چونما و قهرمان لیگ ویتنام و سوپر جام، گچ دونگ تام لونگ آن، قرار گرفت. آدلاید در گروه خود سوم شد.
قرمزها با فتح جام چالش پیش فصل A-League، پرث گلوری را با نتیجه 2–1 در استادیوم هیندمارش، شروع کردند. این باشگاه در جایگاه ششم A-League قرار گرفت و از حضور در فینال غافل شد زیرا آنها انرژی خود را برای حفظ یک رقابت موفق در لیگ قهرمانان آسیا متمرکز کردند.
آدلاید یونایتد در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2008 شرکت کرد، پس از نایب قهرمانی در فصل عادی 07-2006 و سری نهایی به ملبورن ویکتوری. آدلاید به همراه برنده‌های لیگ V و سوپرکاپ، بین دونگ، قهرمان CSL، چانگچون یاتای، و برنده لیگ کی، پوهانگ استیلرز، به گروه E کشیده شد.
آدلاید اولین تیم استرالیایی بود که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت. آدلاید در نیمه نهایی، بنیادکار، نایب قهرمان لیگ ازبکستان در سال 2007، پس از اینکه ازبک ها سایپا را در یک چهارم نهایی خود شکست دادند، به تساوی رسید. در بازی اول نیمه نهایی، آدلاید 3-0 با گلزنی دیگو، باربیرو و کریستیانو (از طریق پنالتی) پیروز شد. این دیدار با حضور 16998 هوادار در ورزشگاه هیندمارش برگزار شد

 

ورزشگاه هندمارش

 

ورزشگاه هندمارش
گنجایش : 17000 نفر
این استادیوم که در سال 1960 ساخته شد، در محلی قرار دارد که زمانی هیندمارش بیضی بود که محل باشگاه فوتبال West Torrens SANFL از سال 1905 تا 1921 بود. در طول جنگ جهانی اول، لیگ فوتبال میهنی، گروهی از باشگاه‌های SANFL که می‌خواستند به فوتبال ادامه دهند. در طول جنگ بازی های زیادی را در محل برگزاری بازی انجام داد. فینال بزرگ لیگ فوتبال پاتریوتیک 1916 در زمین بین پورت آدلاید و وست تورنز برگزار شد و پورت آدلاید 7.11 (53) به 1.13 (19) پیروز شد.
اتحادیه فوتبال استرالیای جنوبی زمینی را در یک گودال آجری سابق در جاده تورنس در برومپتون به نام پارک رولی که تنها در 5 کیلومتری شهر قرار داشت، داشت و طرح اولیه این بود که زمین به عنوان محل اقامتگاه Soccer in SA باشد. یک کاسه طبیعی تشکیل داد. با این حال، انجمن فوتبال مطبوعات منفی در مورد عدم رشد چمن در سایت دریافت کرده بود. رولی پارک همچنین در طول زمستان تمایل به سیل داشت زیرا کف "گودال آجری" زیر سطح سطح آب قرار داشت که بازی فوتبال را عملاً غیرممکن می کرد. این زمین در نهایت به گروهی از رانندگان سریع السیر اجاره داده شد و تبدیل به جاده معروف Rowley Park Speedway شد که از دسامبر 1949 تا زمانی که در آوریل 1979 بسته شد. مروج زمان کیم بانیتون.

هنگامی که برای انجمن فوتبال آشکار شد که پارک رولی به عنوان یک مکان فوتبال نامناسب است، آنها اجاره نامه هیندمارش اوال را از شورای هیندمارش گرفتند. بیضی قدیمی هیندمارش در طول سال ها به یک استادیوم مستطیلی شکل تبدیل شد که می توانست 15000 نفر را در خود جای دهد با یک جایگاه تک طبقه که در سال 1960 ساخته شد و تقریباً 2000 نفر را در خود جای داد در حالی که 6 برج نور برای بازی های شبانه (به علاوه 8 برج نوری کوچکتر دیگر روی پشت بام سکو) نصب شد. در اواسط دهه 1970 به غیر از جایگاه، زمین کاملاً در اطراف سطح بازی قرار داشت. این در سال 1996 زمانی که صندلی ها در ضلع شرقی زمین نصب شد تغییر کرد.

هیندمارش همراه با زمین ورزشی المپیک، به یکی از دو مکان آدلاید در لیگ ملی فوتبال سابق تبدیل شد که در سال 1977 راه اندازی شد. زمین خانگی غرب آدلاید هلاس. Hindmarsh نهایتاً در اواخر دهه 1980 به تنها محل برگزاری NSL آدلاید تبدیل شد.

در سال 1986 استادیوم هیندمارش میزبان اولین بازی فینال بزرگ NSL بین شهر آدلاید و المپیک سیدنی بود. متاسفانه برای هواداران آدلاید المپیک 1-0 پیروز شد. آدلاید در بازی دوم سیدنی 3-1 پیروز شد و قهرمان NSL شد. هیندمارش دوباره میزبان فینال بزرگ NSL (این بار یک بازی) در سال‌های 1994-95 بود، زمانی که شهر آدلاید با شوالیه‌های ملبورن به رهبری مارک ویدوکا روبرو شد. در مقابل خانه ای پر از 16000 نفر، شوالیه ها 2-0 گورخرها را شکست دادند.

از آنجایی که در دهه‌های 1970 و 1980 فوتبال عموماً برای جمعیت‌های کوچک‌تری بازی می‌شد، هیندمارش میزبان ثابت سوکروها در برخی از مسابقات بین‌المللی آن‌ها شد، و بازیکنان ساکن آدلاید مانند رابرت زابیکا، الکس توبین، و برادران ویدمار، اورلیو و تونی، همگی میزبان بودند. ایفای نقش های برجسته

استادیوم هیندمارش نه تنها میزبان مسابقات فوتبال بود، بلکه میزبان اتحادیه راگبی و لیگ راگبی نیز بود. در سال 1992، تیم آل بلکز نیوزیلند یک بازی نمایشگاهی را در برابر یک تیم منتخب استرالیای جنوبی انجام داد. آل بلکز، از جمله استند آف گرانت فاکس که در سال بعد به عنوان بهترین امتیاز آور تمام سیاهان بازنشسته می‌شود، برنده‌های آسانی را کسب کردند در حالی که فیتز سیمونز که با طنز ادعای بی‌گناهی خود را با تماشاگران بازی می‌کرد، در اواسط راه اخراج شد. نیمه دوم پس از تخلفات متعدد در آن زمان، فیتز سیمونز تنها والابی بود (اگرچه دوران بین‌المللی او در زمان مسابقه به پایان رسیده بود) که در بازی مقابل آل بلکز اخراج شد.

در سال 1996 به عنوان بخشی از بازسازی مکان قبل از بازی های المپیک تابستانی 2000، جایگاه اصلی تک طبقه با صندلی های نیمکت چوبی آن تخریب شد و ساختار دو طبقه فعلی جایگزین شد. تراس در بال مقابل نیز برداشته شد و با صندلی جایگزین شد. زمانی که زمین قبل از بازی های المپیک بازسازی شد، تنها جایگاه جدید در جای خود باقی می ماند.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone