یکشنبه 28 فروردین 1401
باشگاه فوتبال آژاکس آمستردام

باشگاه فوتبال آژاکس آمستردام

محل احداث : هلند
سال تاسیس : 1900
این باشگاه به افتخار قهرمان اسطوره ای آژاکس، یونانی که در جنگ تروا علیه تروا جنگید، نامگذاری شد. در ایلیاد، آژاکس در کنار پسر عمویش آشیل از همه یونانی‌ها بزرگ‌تر بود و حتی با قهرمان تروا، هکتور، دوئل بی‌نتیجه‌ای داشت.
AFC Ajax NV یک شرکت فعال در صنعت ورزش است که در هلند مستقر است. این تیم مالک و اداره کننده AFC Ajax، یک تیم فوتبال مستقر در آمستردام است. این تیم بازی های خانگی خود را در آمستردام آرنا انجام می دهد.

در سال 1990، آژاکس لوگوی خود را به یک نسخه انتزاعی از قبلی تغییر داد. لوگوی قدیمی به دلیل خطوط پیچیده اش، بهره برداری تجاری از آن بسیار دشوار بود. لوگوی فعلی آژاکس همچنان پرتره آژاکس است، اما تنها با 11 خط کشیده شده است که نماد 11 بازیکن یک تیم فوتبال است. در اوایل دهه 1990، زمانی که آنها دوره طلایی دیگری را تحت رهبری لوئیس ون خال آغاز کردند، پیکر قهرمان یونانی آژاکس کبیر - در زره کامل نبرد - با 11 خط ترسیم شده است که هر کدام نماد تعداد بازیکنانی است که یک تیم فوتبال را تشکیل می دهند.
طبق یک مطالعه سالانه توسط Football International (بزرگترین مجله فوتبال هلند)، آژاکس بیشترین طرفدار را در بین هر باشگاهی در کشور دارد که حدود 3.7 میلیون نفر تخمین زده می شود. آژاکس در حال حاضر حق پوشیدن سه ستاره را دارد زیرا بیش از 30 بار قهرمان لیگ شده است.
AFC آژاکس یکی از موفق ترین باشگاه های فوتبال در اروپا است. آنها چهار بار قهرمان جام ملت‌های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند و یکی از سه باشگاهی هستند که سه بار متوالی قهرمان این رقابت‌ها شده‌اند.

 

باشگاه فوتبال آژاکس آمستردام

 

یوهان کرایف آرنا
گنجایش : 56120 نفر
این ورزشگاه میزبان AFC آژاکس در مسابقات Eredivisie و اروپا است.
بازی افتتاحیه در 14 آگوست 1996 یک بازی دوستانه بین تیم میزبان آژاکس و آث میلان بود که با پیروزی 3-0 میلان به پایان رسید. گل اول را دژان ساویچویچ به ثمر رساند. اولین گل آژاکس در اولین بازی رقابتی مقابل NAC Breda توسط کیکی موسمپا به ثمر رسید.
فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 1998 که رئال مادرید یوونتوس را با نتیجه 1-0 شکست داد، در ورزشگاه برگزار شد. همچنین یکی از مکان های برگزاری یورو 2000 یوفا بود.
و این ورزشگاه میزبان فینال لیگ اروپا 2013 بود که چلسی با نتیجه 2–1 بنفیکا را شکست داد.
میزبان اکثر مسابقات تیم ملی هلند است، اگرچه هلند یک استادیوم ملی اختصاصی برای فوتبال ندارد.
علاوه بر این، این استادیوم میزبان مسابقات یا مسابقات دوستانه پیش فصل است، مانند مسابقات آمستردام یا بازی تیم ذخیره آژاکس.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone