دوشنبه 13 فروردین 1403
زندگینامه آلن شیرر

زندگینامه آلن شیرر

آلن شیرر یک فوتبالیست بازنشسته انگلیسی است که به عنوان یکی از بهترین مهاجمان جهان شناخته می شد. شیرر که در سیزده سالگی به دلیل مهارت هایش شناخته شده بود، در دو دهه فعالیت حرفه ای خود را برای باشگاه های مختلفی مانند ساوتهمپتون، بلکبرن روورز و نیوکاسل یونایتد بازی کرد. او همچنین نماینده انگلیس در جام جهانی فوتبال 1998 بود. او به غیر از اینکه فقط به عنوان یک بازیکن خوب شناخته می شود، به خاطر خرید مبلغ هنگفت توسط باشگاه های مختلف نیز شهرت دارد. آلن حدود 49 گل از 206 گل خود را برای نیوکاسل تنها با ضربه سر به ثمر رسانده است، شاهکاری که به ندرت توسط اکثر فوتبالیست ها به دست می آید. او با موسسات خیریه مختلفی در ارتباط است و حتی در روزهایی که فوتبالیست بود، برای امور خیریه وقت می گذاشت. او با سازمان NSPCC مرتبط بود که در جهت محافظت از کودکان در برابر هر شکلی از سوء استفاده است. او همچنین از طریق مسابقات مختلف فوتبال برای این سازمان پول جمع آوری کرد. آلن همچنین سازمان خیریه خود را با نام "بنیاد آلن شیرر" راه اندازی کرده است. او در دوران بازی خود یکی از ثروتمندترین فوتبالیست های جهان محسوب می شد و حتی پس از بازنشستگی هنوز هم این شهرت را دارد. او همچنان با ارائه نظرات خود از طریق بحث های پس از مسابقه در تلویزیون ملی با این ورزش مرتبط است.

 

 آلن شیرر

 

آلن شیرر در 13 آگوست 1970 در خانواده آن و آلن شیرر به دنیا آمد. این پدر آلن بود که متوجه شد پسرش پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست خوب دارد و اجازه داد پسرش رویای خود را دنبال کند.
شیرر تحصیلات ابتدایی خود را از مدرسه راهنمایی مرکزی گوسفورث و بعداً از دبیرستان گوسفورث به پایان رساند. او در تمام این دوران تحصیلی بسیار فوتبال بازی می کرد و همچنین کاپیتان تیم مدرسه بود. مهارت های فوتبال شیرر به زودی مورد توجه جک هیکسون، استعدادیاب فوتبال ساوتهمپتون قرار گرفت. گفته می شود که این هیکسون بود که شیرر را به فوتبالیست بزرگی تبدیل کرد که در نهایت به آن تبدیل شد.
نیوکاسل یونایتد با نصب یک بنر به ارتفاع 25 متر از آلن شیرر در زمین خانگی خود سنت جیمز پارک، از او تقدیر کرد. روی این بنر عبارت "ممنون برای 10 سال عالی" چاپ شده است. شیرر در سال 2000 جایزه "آزادی افتخاری" را از سوی هیئت حاکمه "نیوکاسل آپ تاین" به دلیل سهم برجسته اش در فوتبال دریافت کرد. معاون دانشگاه نورثامبریا در سال 2006 به آلن شیرر اعطا کرد. این جایزه دکترای افتخاری در حقوق مدنی به دلیل تلاش و فداکاری بسیار زیاد او در قبال فوتبال بود.

 

 زندگینامه آلن شیرر

 

شیرر پس از بازی در باشگاه‌های مختلف فوتبال مانند منچستر سیتی و نیو کسل یونایتد، در سال 1986 با باشگاه معروف فوتبال ساوتهمپتون قراردادی امضا کرد. این تبدیل به یک تقویت بزرگ برای شیرر شد که در آن زمان تازه کار خود را آغاز کرده بود.
اولین حضور او در زمین به عنوان بازیکن تعویضی در بازی مقابل چلسی بود، این عملکرد تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفت. شیرر پس از به ثمر رساندن 3 گل برای تیمش در بازی مقابل آرسنال، دنیای فوتبال را به باد داد. ساوتهمپتون این مسابقه را 4-2 برد و آلن جوانترین بازیکنی شد که در لیگ دسته اول هت تریک کرده است. او در آن زمان 17 سال و 240 روز داشت.

شیرر در سال 1991 برای تیم ملی زیر 21 سال انگلیس انتخاب شد. شیرر در آن سال در چهار مسابقه ای که برای این تیم انجام داد، 7 گل به ثمر رساند. در یک سال بعد، آلن در 41 بازی که انجام داد، حدود 13 گل به ثمر رساند.
شیرر به دلیل سبک بازی خود توجه زیادی را از طرف برادری فوتبال به خود جلب کرد. او بعداً در سال 1992 توسط باشگاه معتبر بلکبرن روورز با مبلغ 3.6 میلیون یورو خریداری شد. او در 21 مسابقه ای که در آن سال انجام داد، 16 گل به ثمر رساند.او به طور متناوب در مسابقات مقدماتی انگلیس برای جام جهانی فوتبال 1994 به دلیل مصدومیت شرکت کرد و این تیم نتوانست به جام جهانی راه پیدا کند. در سال 1995، شیرر به یک شاهکار قابل توجه به ثمر رساندن 100 گل برای باشگاه بلکبرن روورز دست یافت. آخرین حضور او برای این باشگاه برای جام ملت های اروپا بود که سال بعد برگزار شد.

 

 

 

لینک های مرتبط : 

بهترین مدرسه فوتبال در کرج
بهترین مدرسه فوتبال کرج
مدرسه فوتبال در کرج
بهترین مدرسه فوتبال
بهترین مدرسه فوتبال گوهردشت کرج
بهترین مدرسه فوتبال عظیمیه کرج
ثبت نام مدرسه فوتبال در کرج
بهترین مدرسه فوتبال گلشهر کرج

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone