پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401
باشگاه فوتبال فیورینتینا

باشگاه فوتبال فیورینتینا

محل احداث : ایتالیا
سال تاسیس : 1926
ACF Fiorentina که معمولاً با نام فیورنتینا شناخته می شود، یک باشگاه فوتبال حرفه ای ایتالیایی است که در فلورانس، توسکانی، ایتالیا واقع شده است.
پیراهن خانه نیمه قرمز و سفید بود، در حالی که شورت و جوراب مشکی بود. اما در سال 1929 یک اشتباه در هنگام شستن پیراهن‌هایی که توسط کولیجیانا به فیورنتینا داده شد به این معنی بود که رنگ قرمز به سفید رفت و سایه‌ای از بنفش ایجاد کرد. این رنگ با استقبال خوبی از سوی هواداران تیم روبرو شد و به رنگ رسمی تیم تبدیل شد.
ACF Fiorentina (ACF مخفف Associazione Calcistica Fiorentina یا فدراسیون فوتبال فیورنتینا در انگلیسی) در طول سال‌ها خود را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین تیم‌های فوتبال ایتالیا تثبیت کرده است، حتی اگر تنها به یک شهر متوسط، فلورانس تعلق داشته باشد.

 

 باشگاه فوتبال فیورینتینا

 

دلیل اینکه باشگاه فوتبال فلور-دلیس را انتخاب کرد بسیار ساده بود - این یک نماد دیرینه شهر فلورانس بوده است، جایی که تیم از زمان تأسیس آن در سال 1926 در آن مستقر بوده است. هم پرچم و هم کت. بازوهای فلورانس متشکل از فلور-دلیس قرمز در زمینه سفید.
ممنوعیت کامل این قطع در 29 ژانویه 2001 پس از تصمیم شورای وزیران کشاورزی مبنی بر ممنوعیت مصرف ستون فقرات از گوزن های ذبح شده بالای 12 ماه در تلاش برای مبارزه با شیوع بیماری جنون گاو آغاز شد، بنابراین فلورانس را محکوم کرد.
علیرغم اینکه سیاست بخش عمده ای از دنیای اولتراها است، تیم ها حتی با سیاست های متضاد هم می توانند دوقلو شوند، اگرچه این امر نادر است. فیورنتینا به طور سنتی جناح چپ است، در حالی که هلاس ورونا به عنوان جناح راست دیده می شود، اما این دو گروه از هواداران اختلافات سیاسی خود را کنار گذاشتند تا یک رابطه قوی ایجاد کنند.

 

 استادیوم آرتمیو فرانکی

 

استادیوم آرتمیو فرانکی
گنجایش : 43147 نفر
دیوید بووی در طول تور عنکبوت شیشه‌ای خود در 9 ژوئن 1987 در استادیوم اجرا کرد. مدونا آخرین نمایش تور جهانی Who's That Girl خود را در استادیوم در 6 سپتامبر 1987 با سطح 42 به عنوان افتتاحیه اجرا کرد. این اجرا فیلمبرداری شد و بعداً روی VHS و DVD با عنوان Ciao, Italia منتشر شد!

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone