جمعه 16 ارديبهشت 1401
باشگاه فوتبال المپیک مارسی

باشگاه فوتبال المپیک مارسی

محل احداث : فرانسه
سال تاسیس : 1899
این باشگاه که در پنج سال اول پس از تأسیس به‌عنوان باشگاه ورزشی، فوسین ایالات متحده و باشگاه فوتبال مارسی شناخته می‌شد، نام المپیک مارسی را در سال 1899 به افتخار سالگرد تأسیس مارسی توسط یونانی‌های فوکیه در حدود 25 قرن قبل از آن، برگزید.
المپیک مارسی به عنوان یک باشگاه همه‌جانبه در سال 1892 توسط رنه دوفور دمونمیریل، یک مقام ورزشی فرانسوی تأسیس شد. این باشگاه که در پنج سال اول پس از تأسیس به‌عنوان باشگاه ورزشی، فوسین ایالات متحده و باشگاه فوتبال مارسی شناخته می‌شد، نام المپیک مارسی را در سال 1899 به افتخار سالگرد تأسیس مارسی توسط یونانی‌های فوکیه در حدود 25 قرن قبل از آن، برگزید. نام المپیک که از بازی های المپیک باستان گرفته شده است

 باشگاه فوتبال المپیک مارسی

 

در ابتدا اتحادیه راگبی مهمترین ورزش تیمی باشگاه بود، شعار Droit au اما از راگبی می آمد. از سال 1898 به اتحادیه انجمن‌های فرانسوی ورزش‌های ورزشی (USFSA) وابسته بود، تنها در سال 1902، به لطف مردم انگلیسی و آلمانی (به گفته آندره گاسکار)، فوتبال توسط المپیک مارسی شروع شد. ثروتمندتر و سازماندهی‌تر از سایر تیم‌های فوتبال مارسی (اسپورتینگ، استادیوم، فوسین)، المپیک مارسی که سپس در استادیوم هووو بازی می‌کرد، رهبری شهر را به دست گرفت. در سال 1904، المپیک مارسی اولین قهرمانی ساحلی را با حضور تیم های حریف از مارسی و حومه آن به دست آورد و در دور نهایی یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی فرانسه شرکت کرد. در آن زمان، کلمه "فوتبال" به راگبی اطلاق می شد و مردم از کلمه "Association" (که در آمریکای شمالی فوتبال است) برای فوتبال استفاده می کردند.

 

ورزشگاه ولودروم

 

ورزشگاه ولودروم
گنجایش : 67394 نفر
در سال 1935، شرکت معماری Pollack Ploquin برای ساخت استادیوم در مارسی انتخاب شد. هانری پلوکین (که در سال 1932 به همراه چارلز بوهانا، شهرداری استاد لوئیس داراگون را طراحی کرد.
استادیوم را طراحی کرد. به دلایل اقتصادی، فقط ورزشگاه ولودروم ساخته شد. در 28 آوریل 1935، سنگ بنای Vélodrome توسط شهردار مارسی، Ribot، در سایتی بین مرکز شهر و مناطق حومه ای سنت Giniez و Sainte-Marguerite در زمین های نظامی متعلق به شهر گذاشته شد. ورزشگاه ولودروم در 13 ژوئن 1937، زمانی که یک بازی دوستانه بین المپیک مارسی و ایتالیایی تورینو اف سی برگزار شد که با نتیجه 2-1 به سود المپیک مارسی به پایان رسید افتتاح شد. در 29 اوت 1937 دومین روز از مسابقات قهرمانی ملی فوتبال فرانسه مسابقه ای بین OM و کن برگزار شد. این اولین بازی رسمی در ورزشگاه بود.

 

 

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone