شنبه 10 ارديبهشت 1401
باشگاه فوتبال پارتیزان

باشگاه فوتبال پارتیزان

محل احداث : صربستان
سال تاسیس : 1945
پارتیزان پس از حذف از پلی آف لیگ قهرمانان اروپا، مستقیما وارد لیگ اروپا شد.
اضافه شدن بلگراد به نام آنها صرفاً ابزاری برای متمایز کردن آنها از سایر طرف ها است، شبیه به باشگاه اسپورتینگ در پرتغال که اسپورتینگ لیسبون در انگلستان نامیده می شود. لیورپول ماه گذشته در آنفیلد رقبای خود در لیگ قهرمانان اروپا را با نتیجه 4-0 شکست داد اما انتظار می‌رود امشب شرایط سخت‌تری داشته باشد.
تا آنجا که به مصاف دو باشگاه مربوط می شود ستاره سرخ 64 بار مقابل رقیب سرسخت خود پیروز شده است در حالی که پارتیزان در 47 بار طعم پیروزی در دربی را چشیده است. آخرین دیدار باشگاه ها در ورزشگاه پارتیزان در اکتبر 2020 در سوپرلیگا صربستان با نتیجه 1-1 به پایان رسید. همه ما می دانیم که دربی های لیورپول و اورتون اف سی مرسی ساید چقدر شدید است، اما در سال 2009 دربی بلگراد بین ستاره سرخ بلگراد و اف کی پارتیزان (همچنین به عنوان پارتیزان بلگراد شناخته می شود) توسط دیلی میل به عنوان چهارمین رقابت بزرگ تمام دوران انتخاب شد.
ستاره قرمز، پنج پر و پر، نمادی است که اغلب از نظر تاریخی با ایدئولوژی کمونیستی، به ویژه در ترکیب با چکش و داس همراه بوده است، اما همچنین به عنوان یک نماد صرفا سوسیالیستی در قرن بیست و یکم استفاده می شود.

 

باشگاه فوتبال پارتیزان

 

استادیوم پارتیزان
گنجایش : 29775
ساخت این استادیوم پس از جنگ جهانی دوم در محل BSK Stadion آغاز شد که یک استادیوم 25000 نفری بود که میزبان تیم ملی یوگسلاوی و همچنین BSK Beograd بود. این استادیوم با کمک ارتش خلق یوگسلاوی در دوره بین سال‌های 1948 و 1951 ساخته شد. اگرچه استادیوم به طور کامل به پایان نرسید، اولین بازی یوگسلاوی مقابل فرانسه در 9 اکتبر 1949 بود که با نتیجه 1–1 به پایان رسید. زمین به طور رسمی در روز ارتش خلق یوگسلاوی، در 22 دسامبر 1951 افتتاح شد.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone