دوشنبه 4 اسفند 1399
تشخیص شین اسپلینت

تشخیص شین اسپلینت
اکثر مبتلایان به درد شین اسپلینت شاید هرگز نیاز ب مراجعه به پزشک پیدا نمندد . با این وجود ورزشکاران ممکن است اگر پس از چندین هفته استراحت ، کمپرس سرد و استفده از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از جمله ایبوپروفن بهبود پیدا نکردند بخواهند با پزشک مشورت کنند .
برای تشخیص این بیماری ، پزشک شرح حال گرفته ، او را معاینه می کند و ممکن است درخواست عکس برداری نیز بدهد .

- شرح حال گرفتن از بیمار : پزشک از بیمار سوالات زیادی خواهد کرد . از جمله سوالات در مورد برنامه های تمرینی و این که چه عواملی باعث ایجاد درد و رفع درد در او می شوند .
- معاینه بدنی : درد در طول تیبیای میانی در هنگام و انجام فعالیت های ورزشی بسیار شایع است .اما ممکن است با پیاده روی نیز ایجاد شود . همچنین ، حساسیت به لمس در طول ساق پا وجود دارد . علاوه بر این ها ، ساق پا سفت و حرکت مچ پا کاهش می یابد . معاینات عصبی عروقی نیز ممکن است صورت بگیرد .
- تصویر برداری پزشکی : عکس برداری با اشعه ی ایکس با رزونانس مغناطیسی یا همان ام آر آی اغلب برای شین اسپلینت موثر نیستند ، اما ممکن است به افتراق شین اسپلینت از شکستگی های استرسی کمک کنند . پرتو های ایکس ممکن است ضخیم شدن پریوستئال را نشان دهند . اسکن استخوان ممکن است مقدار جذب ماده ردیاب بکار رفته در این اسکن را در طو تیبیای داخلی نشان دهد که نمایانگر نواحی می باشد که متابولیسم استخوان افزایش یافته است .
پس از تشخیص ، پزشک می تواند یک دوره درمانی متناسب با بیمار و برنامه آموزشی او توصیه کند .

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone