ﺳﻪشنبه 3 اسفند 1400
باشگاه فوتبال ملبورن ویکتوری

باشگاه فوتبال ملبورن ویکتوری

محل احداث : استرالیا
سال تاسیس : 2004
پس از انقراض لیگ ملی فوتبال استرالیا، اولین رقابت های سطح اول فوتبال ملی استرالیا، باشگاه فوتبال ملبورن ویکتوری به عنوان نماینده ملبورن از لیگ تازه تاسیس A به همراه هفت باشگاه پایه دیگر در 1 نوامبر 2004 معرفی شد. شرکت، رئیس افتتاحیه، Geoff Lord of Belgravia Leisure Pty Ltd بزرگترین حامی مالی باشگاه بود[6] با حمایت سایر بازرگانان مستقر در ملبورن متشکل از ران پک، جان هریس، مدیر اجرایی آینده، ریچارد ویلسون، و رئیس آینده آنتونی. دی پیترو با وجود طیف متنوعی از صاحبان پیشینه‌های مختلف صنعت، کنسرسیوم توانست تنها 4.5 میلیون دلار از حداقل بودجه 5 میلیون دلاری تعیین شده توسط فدراسیون فوتبال استرالیا را جمع‌آوری کند، در نتیجه فدراسیون 500000 دلار مورد نیاز را برای دریافت مجوز با شرط تحمیل آن واریز کرد. عضو هیئت مدیره که وظایف خود را در راستای منافع فدراسیون انجام می دهد تا از بازگشت سرمایه اطمینان حاصل کند.

 

 باشگاه فوتبال ملبورن ویکتوری

 

مدیر افتتاحیه، ارنی مریک بود که کوین مسکات، مدافع سابق خود سان شاین جورج کراس را به عنوان کاپیتان مراسم تحلیف قرارداد، در کنار آرچی تامپسون، که هر دو به اسطوره های باشگاه فوتبال در مراسم خود تبدیل شدند. اولین بازی رقابتی باشگاه مقابل نیوکاسل جتس در 22 ژوئیه 2005 در دور اول رقابت های پیش فصل A-League Challenge Cup بود که با تساوی 1-1 در نیوکاسل به پایان رسید. اولین بازی رقابتی خانگی باشگاه همچنین اولین پیروزی باشگاه در 30 ژوئیه 2005 در 3-0 مقابل پرث گلوری در دور دوم جام در پارک المپیک بود.

 

 ورزشگاه ملبورن

 

ورزشگاه ملبورن
گنجایش : 30050 نفر
ورزشگاه المپیک پارک، محل اصلی فوتبال، لیگ راگبی و اتحادیه راگبی ملبورن، می‌تواند 18500 نفر را در خود جای دهد، اما تنها با 11000 نفر. از زمان ورود آنها به لیگ ملی راگبی در سال 1998، این زمین خانگی طوفان ملبورن بود. باشگاه ملبورن ویکتوری اف سی لیگ A همچنین از سال 2005 تا 2007 از استادیوم پارک المپیک استفاده کرد، زمانی که برای همیشه به استادیوم داکلندز رفت.
در سال 2004، به عنوان بخشی از مناقصه ملبورن برای یک تیم سوپر راگبی، دولت ویکتوریا یک مطالعه تاثیر اقتصادی بر روی توسعه یک استادیوم مستطیلی کلاس جهانی در ملبورن تهیه کرد.[7] اما در اواخر سال 2004، این مناقصه به کنسرسیوم استرالیای غربی، که تبدیل به نیروی غربی شد، شکست خورد.
در 6 آوریل 2006، دولت ویکتوریا اعلام کرد که یک استادیوم مستطیلی 190 میلیون دلاری 20000 نفری در محل میدان Edwin Flack ساخته خواهد شد و میزبان تیم NRL Melbourne Storm و A-League Melbourne Victory خواهد بود. ظرفیت برنامه ریزی شده استادیوم به 30000 نفر افزایش یافت و فونداسیون هایی که در صورت نیاز می توانستند تا ظرفیت 50000 نفر افزایش یابد. ساخت این ورزشگاه در اواخر سال 2007 آغاز شد.
در نوامبر 2009، زمانی که مسابقات سوپر راگبی به 15 تیم افزایش یافت، کنسرسیوم ملبورن پانزدهمین مجوز سوپر راگبی را به دست آورد، با این فرانچایز جدید قصد داشت بازی های خود را در استادیوم جدید انجام دهد.
اولین مسابقه این ورزشگاه، تست آنزاک 2010 بین تیم های لیگ راگبی استرالیا و نیوزلند در 7 می 2010 بود.
این ورزشگاه با نام‌های استادیوم مستطیلی ملبورن، استادیوم خیابان سوان یا گنبد حباب شناخته می‌شد.

 

 

 

 

chat_bubble_outline ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
local_phone